Лофтус: Дворана снова

Лофтус: Дворана снова


We are searching data for your request:

Forums and discussions:
Manuals and reference books:
Data from registers:
Wait the end of the search in all databases.
Upon completion, a link will appear to access the found materials.

„У центру вртова стајала је велика кућа, где је сада остао само тај фрагмент рушевине. То место су избегавали људи у селу, као што су их пре њих избегавали њихови очеви. О томе је било много тога речено, а све је било зло. Нико му се није приближио, ни дању ни ноћу. У селу је то био синоним за све оно што је несвето и страшно. "

~ Виллиам Хопе Ходгсон, Кућа на граници

ИИИ. Кућа мртвих

Вила је поносно стајала на крају новог прилаза 1, с друге стране гвоздених капија које је жена тако добро упознала. Кућа која је некад била јако вољена, била је напуштена и проклета, као леш закопан у несвету земљу 2. Жалосно пребивалиште, запуштено и пусто, тренутно је распадајућа лепота једне давне прошлости. Право уметничко дело најбољих 19 тх века занатлије, нису поштеђени трошкови његове обнове. То би, међутим, на крају резултирало њеним падом. Сви напори су били узалудни због мрака и страха који и даље владају, раме уз раме, унутар његових зидина. А његова душа сада лежи скривена, иза прозора обложених даскама, који спречавају светлост и живот да уђу у њу. Ако се неки станари и даље задржавају, они су све само не људи.

Ова дворана снова је много пута мењала имена и руке током свог постојања, иако никада није била у правом власништву; барем не од смртних бића. Поред Редмонда норманског порекла и касније, срећне породице Лофтус, у њој су се налазила два католичка реда. Бенедиктинке (1917-1935), које су дворану преименовале у самостан Свете Марије и школовале новакиње и сестре провидурке розминијског реда (1937). Ово последње претворило је напуштену Дворану у самостан и школу за девојчице и поставило капелу за локално становништво да присуствује недељној миси. Међутим, као и сви смртници, њихов боравак у Дворани био би кратак, са горким сећањима на смрт.

Још једном, Хала би била напуштена све док је 1983. године није купио Мицхаел Девереаук; поново би отворила своја врата као хотел Лофтус Халл. Међутим, Мицхаелов живот је одузет у овој кући. Његова супруга, Каи или Китти, наставила је боравити у дворани све док јој није рекла да оде. И тако је учинила, у великој журби, оставивши чак одећу и личне ствари. Никад више да се види. Чинило се да јој је Халл можда поштедео живот. И опет празни, и даље смо били таоци.

Наизглед празан на први поглед, иако су зло и смрт били и увек били једини стални становници. Као вечности таме, страствено су прождирали сваки живот који је настао унутар његових зидина.

Лофтус Халл је такође био дом две значајне породице које су обликовале и допринеле историји округа Вексфорд. Историјски дом сада садржи безброј духова и заробљених духова, као и много старијег станара. Жена је осетила ову тамнију, старију енергију оног дана када сам је први пут видео, када је осетила мене док смо обојица стајали поред садашњих капија. Није била сасвим сигурна шта је то, али није могла заборавити осећај страха и угњетавања који ју је освојио; апсолутни мрак. Била је убеђена да је то древна сила; пре постојања садашње Хале, или што се тога тиче, било које од зграда које су икада изграђене на овом земљишту прекриженом звездама. Жена је била добро свесна да је Лофтус Халл, заузимао „најнеобичније место за сеоски дворац као суморна и изложена знаменитост која доминира пејзажом на полуострву Хук“.

***

Садашња зграда једна је од три породичне резиденције изграђене на подручју које је постало познато као Лофтус Халл Демесне. Израз „Демесне“ је еволуирао од „демаин“ или „демеин“ у 14. веку, када је позајмљен из англо-француског имовинског права. У то време је англо-француски облик био „демеине“. “Демесне” се може описати као земљиште око куће или властелинства, које је власник задржао за своју личну употребу; садржавао је зграде, вртове, пољопривредно земљиште и шуму. Парк јелена био је најизразитија карактеристика раних демесна, опскрбљен углавном јеленима лопатарима које су у Ирску увели Англо-Нормани. То је такође било место Светог бунара у Дубхану (познатог и као Дафинов бунар). Приступио нам је наш вољени ход по литици, ветровит и гледао на стене и нагризајуће таласе који су лупали по заливу Халл. Бунар је био отприлике „пола миље северно од цркве Хоок и сасвим близу литица на углу Парка јелена поред Ратхфиелд бр. 13 на земљовиду Демесне9 “. И наравно, северно од Лофтус Халла, и на правој стази, налазила се кружна гробница или прстенаста гробница које сам се плашио као дете и које се могу видети и данас.

***

Резиденција племићке породице Редмонд тек је завршила у рукама Хенрија Лофтуса, пљачком и нелојалношћу и још већим крвопролићем. Ово несрећно место које сам тако добро познавао било је велика кућа из 17. века. Његове помоћне зграде, укључујући кућу за кочије и нашу ограђену башту, наџивиле су нас све. Кућа је била забатна са два спрата и девет увала. Био је покривен мансардним кровом и стрмим стубовима. Два камена орла који су нас тада посматрали требало је да буду смештени на новим видиковцима овог места мучења. Резиденција је имала предворје са високим каменим стубовима надвишеним завршницама куглица које су и даље остале и могу се видети и данас. Такође је имала собу са уклетим таписеријама. Прогоњена заиста нашом љубављу; неспособан да умре, и даље је боравио у својим хладним и сада беживотним зидинама.

Анин дом је тада већ био вековима стар и иако је био леп, не могу рећи да сам се икада осећао опуштено у Великој дворани. Сенке, шкрипа и стењање, као и шапутање и режање заувек живе у његовим зидовима. Зло је било део његових темеља, па чак и тада је лутајући дворац скривао многе душе и тајне. Ово је нешто неизбежно на месту старом попут Лофтус Халл -а. Стари домови су загонетни. Дато је да историјска имања увек долазе са безброј невидљивих гостију и много тога остаје скривено. Они оживљавају кроз људе који у њима живе. Они дишу, воле и сањају на исти начин као и смртници. Будећи се, са сваким откуцајем срца и жалећи за сваком сузом док вриште у тишини. А ако пажљиво слушамо, можда ћемо моћи да разумемо значење таквих необјашњивих звукова. Временом, зидови пропадају и њихов сјај бледи. Тада остаје само њихова скелетна структура и душа; вечна сећања на све оне који су унутра живели и умрли. И то је, у суштини, оно што духови заиста јесу. Сенке онога што смо некад били, али некако одбијајући или неспособни да престанемо да постојимо. Али неке ствари једноставно нису намењене да трају вечно; то је неприродно. Колико год да смо постали неприродни и нељудски. А заједно са таквим стварима су и демони и чудовишта. Овако ... снови постају ноћне море ...

***

Пише Хелена Б. Сцотт & Стеве Меилер

Све слике су ауторска права Стевеа Меилера и објављене уз дозволу.

Овај чланак је низ извода из „ Лофтус: Дворана снова написао Хелена Б. Сцотт са фотографијама аутора Стеве Меилер . Прочитајте више на: ввв.тхехаллофдреамс.цом

Напомене:

1 Након што смо погледали оригиналне карте Лофтус Халле Демесне како су се појавиле у Фритзелл -овом прегледу из 1771. године, вјерујемо да је првобитни улаз у претходну дворану био кроз прилаз из Портерсгате -а. Претходна капија би се налазила тамо где су ограђене баште, о чему сведоче шарке које још увек показују да би показале где би капија била, сада зазидана

2 Подручје вероватно насељено друидима за које се веровало да су били жртвени простори, али на којем је касније изграђен Нормански замак 1180. Норманске грађевине попут цркава често су изграђене на паганским основама и могуће је да су тада благословљене на исти начин , крштен у крви, придржавајући се обичаја како би избегао несрећу.


Лофтус: Дворана снова - историја

Лофтус Халл Првобитно изграђен као дворац 1170. године, Лофтус Халл је сада реновирана вила.

Од када је први пут изграђен 1350. године, Лофтус Халл је остао архитектонско чудо. Иако је ова запањујућа грузијска вила у Фетхард-он-Сеау у Ирској дуго била цењена због своје лепоте, она је такође инспирисала ужас због њених језивих прича о духовима.

Легенда каже да је мистериозан човек једне ноћи 1775. покуцао на врата и, иако је у почетку све изгледало нормално, породица је убрзо открила да је он сам ђаво. Како прича прича, када је власникова кћерка видела његова копита, доживела је трауму до краја живота - и њен дух је од тада лутао ходницима.

До данас, најновији власници Лофтус Халл -а#8217 нуде посетиоцима обиласке са духовима и сабласно ноћење. Иако су вилу са 22 спаваће собе ставили на продају за 2,87 милиона долара 2020. године, ко год буде власник Лофтус Халла у будућности мора сигурно прихватити и њено уклето наслеђе.


Лофтус: Дворана снова - историја

Кратка историја полуострва Хук

Х.оок Хеад (Ринн Дуаин) је увратина у округу Векфорд у Ирској, смјештена на источној страни ушћа ријека три сестре (Норе, Суир и Барров).

Део је полуострва Хоок и налази се у близини историјског града Лофтус Халл. Налази се на Р734, 50 км од града Векфорд.

Каже се да је Хоок Хеад свој пут до уобичајене енглеске употребе пронашао у изреци „Би Хоок ор би Цроок.“ Фраза изведена из завета који је дао Оливер Цромвелл да води Ватерфорд од Хоок -а (на Векфордовој страни ушћа) или од Цроок -а (село на страни Ватерфорда од ушћа).

Лофтус Халл

Лофтус Халл је велика вила која се налази на полуострву Хоок.

Налази се са десне стране док се возите према светионику Хоок на врху полуострва Хоок.

Први дворац је на том месту саградио Норман Книгхт 1170. године Раимонд Лес Грос, који је променио презиме у Редмонд како би прилагодио ирски идентитет.

Породица Редмонд изградила је Дворану 1350. године у време Црне смрти како би заменила дворац.

Тада је постала позната као Редмонд Халл и остала је у породици Редмонд до 1650 -их, када је дата породици Лофтус која је била енглески плантажер, у склопу освајања Кромвела.

Редмонд Халл је тада постао Лофтус Халл.

То је постало главно пребивалиште породице Лофтус 1666. године када се у дворани настанио Хенри Лофтус, син Николе Лофтуса.

Зграду која постоји данас у великој мери је обновио између 1872. и 1879. године четврти маркиз Ели, Јохн Веллингтон Грахам Лофтус, припремајући се за посету њеног величанства краљице Викторије. Његова мајка Лади Јане Лофтус, Маркиза Ели, била је дама спаваће собе краљици Викторији од 1851 до 1889.

Реновирање Лофтус дворане инспирисано је Осбоурне Хоусеом у којој је дама Јане Лофтус проводила много времена са краљицом Викторијом. Нажалост, краљичина посета се никада није догодила и породица Лофтус је остала у великом дугу након свих радова.

Након његове смрти без проблема 1889. године и смрти његове мајке годину дана касније, стечајно имање је стављено на продају.

Године 1917. дворану Лофтус је купио бенедиктински ред часних сестара које су у Дворани боравиле 18 година. Затим су их преузеле и водиле Сестре провидура као школа за девојчице заинтересоване да се придруже реду до раних 1980 -их.

1983. године купио га је Мицхаел Девераук који га је поново отворио као „Лофтус Халл Хотел“ који је касније поново затворен почетком 1990 -их.

Била је у приватном власништву преживеле породице Девераук до краја 2011. године, када је продата садашњим власницима, породици Куиглеи из Баннова.

Породица Куиглеи преузела је огромну обавезу јер је Халл када је купљен био у запуштеном стању. Они су осигурали структуру и чине велике кораке да поново створе зазидане вртове, двориште и кућу како би осигурали будућност Лофтус хале у годинама које долазе.

Легенда о дворани Лофтус

Лофтус Халл стоји сама и строга на суморном пејзажу, Ова позадина додаје својој језивој причи.

Дуго се прича да га је ђаво посетио, па су многи људи из околине нервозни да уђу у то место по мраку.

Легенда каже да је током олује на мору мрачни странац пришао дворани на коњу након што је његов брод убачен у оближњу луку са оштрим морем. Позван је да потражи склониште и провео је неколико дана са породицом Тоттенхам која је у то време живела у дворани. Млада дама Анне Тоттенхам била је посебно заузета са овим мрачним странцем и пала му је до пете. Једне ноћи, током игре са картама, испустила је карту и када се сагнула да је узме, приметила је да овај тамни странац има раздвојена копита уместо стопала. Чим је схватио шта је видела, пуцао је кроз кров у кугли пламена.

Анне се никада није опоравила, отишла је у стање шока и лудила, а породица ју је затворила у собу за таписерију у страху да је нико не види. Умрла је неколико година касније, још сасвим млада, али њена смрт није била ослобађање као слуге а чланови породице су пријавили да су је видели како лута по кући ноћу. Породица је имала локалног католичког свештеника о. Шире особе истерују дворану, али он није могао истребити собу за таписерију.

Ова прича испричана је годинама и многи су рекли да има нешто о одређеним деловима сале, њеној атмосфери, температури и општем осећају нелагоде.

Будући да је Лофтус Халл 2012. године поново отворен за јавност ради кућних обилазака, људи тврде да су осетили и видели ствари у дворани због којих су се запитали.


ЛОФТУС

Лоцтусхум, Лоцтесхусум (ки цент.) Лофтхусум (кии цент.) Лофтхус (кии-кв цент.) Лофтоус, Лофтос (киии цент.) Лофтхоусе (киии – кик цент.).

Жупа садржи тржни град Лофтус, а на југу изоловане фарме Хигх анд Лов Ваплеи, (фн. 1) са Галлихове, Деепдале и Стреет Хоусес на северу. Његова површина је 3.744 јутара, од чега је 137 хектара приобално, 6 јутара покривено је унутрашњим водама, (фн. 2) 885 јутара ораница, 1741 јутара трајне траве и 457 јутара шума и плантажа. (фуснона 3)

Цело насеље се зове Лофтус, али је, као и 1308–999, подељено потоком на Северни и Јужни Лофтус. (фуснота 4)

Између 1615. и 1633. све обрадиво, ливадско и пашњачко земљиште на заједничким пољима и 'сјеменкама' Сјеверног Лофтуса подијељено је међу пољопривреднике који су купили властелинство. (фуснота 5) Каже се да је земљиште старих увала на југу жупе врхунског квалитета. Овде се налази знатна количина древних шума, а 1791. Друштво уметности је наградило Томаса Ричардсона из опатије Хандале за пошто је засадио 40 јутара земље са мешавином дрвета (напомена 6) која и даље цвета. Подземље је инфериорни оолит, доњи, средњи и горњи лиас, тло јака глина. Тврди бели пешчар добива се у грађевинске сврхе (фн. 7) Стијена стијена се помиње у писму сер Тхомасу Цхалонеру 1603–7, (фн. 8), а радови на стипси су започети нешто пре 1657–8 када је рудник пуштен у рад под закупом господара властелинства (фуснота 9) који га је дао у закуп Круни за 400 фунти годишње 1665. (фн. 10) и одбио да смањи кирију на 300 фунти годишње, упркос претњама сер Антонија Асхлеи Цоопер. (фуснота 11) Радови су привремено обустављени 1673. године, а као посљедица тога, море и стубови изграђени за раднике тада су уништени морем. (фуснота 12) Припадници властелинства Северни Лофтус 1717. године биле су куће од стијена, рудници и стене, сви други рудници, олупине, јаме, таве, цистерне, везови за угљен, уточишта и стајњаци. (фуснота 13) Смањење популације од 140 у 1831. приписано је амортизацији алуминара и последичној емиграцији у Америку. (фуснота 14) Каже се да се становништво више него удвостручило 1861–71 услед почетка индустрије гвожђа. (фуснота 15) Гвоздени камен је прво био послат у Миддлесброугх на топљење, али је овде основана Ливница гвожђа Скиннингрове. Године 1874. ауторска права рудника Нортх Лофтус припадала су господину Антхонију Лаку Маинарду из Скиннингровеа, рудника Соутх Лофтус рудника грофу од Зетланда. (фуснота 16) У Лофтусу постоје дрварнице и пилане.

Јоркширска обала се повлачи према западу у овој жупи, формирајући велику литицу Хуммерсеа, чија висина варира од 300 до 625 стопа. Највиша тачка је Галлихове. Средња шкрга се уздиже крај Хигх Ваплеи -а на југу на надморској висини од 650 стопа и протиче према северу поред места цистерцитског приората Хандале или Грендале. (напомена 17) Сада нема остатака, али 1808. године на западном крају капеле требало је видети скелете који су овде пронађени око 1830. године (напомена 18) Фабрика памука основана је на том месту неколико година пре тог датума, али због смањене потражње током европског рата радови су били у застоју (фуснота 19) и до 1846. су срушени. (фуснота 20)

По изласку из манастира, поток тече на север кроз Ваплеи, Хандале и Лофтус Воодс, пролази поред Холивелл Фарм анд Цоттаге -а и придружује се Ливертон Милл Бецк -у западно од Лофтус Милл -а. Приток се уздиже крај Далеког и Близњег Фоулсикеа на истоку жупе, дели село Лофтус на два дела и окреће Лофтус Милл (фн. 21) пре него што се уједини са главним беком, који се затим, као Килтон Бецк, спушта у мало добро шумовита долина до мора између Лофтуса и Скиннингрова.

Лофтус, 1½ миље у унутрашњости на путу Вхитби и Салтбурн, има станицу на линији Вхитби и Салтбурн североисточне железнице. Градски округ формиран према Закону о локалној управи из 1894. године (фуснота 22) састоји се од жупа Лофтус, Ливертон и Скиннингрове. Леп град, упркос рударској индустрији, израстао је око своје старе Хигх Стреет, у чијем средишту су Градска кућа и црква Светог Леонарда. Дрвећа свуда има на претек. 1808. године је наведено да је недавно покренуто недељно тржиште и да је радницима алумна била погодност (фуснота 23). Садашње тржиште свиња, меса и поврћа, одржано у суботу, припада маркизу од Зетланда, који тврди да древна повеља коју изнајмљује Веће градског округа Лофтус. (фуснота 24) У јуну се одржава годишњи сајам вуне.

Јавну основну школу изградио је маркиз Зетланд, а римокатоличка школа отворена је 1906. Постоји римокатоличка црква посвећена части СС -а. Јосепха и Цутхберта постоје и саборне, веслијанске и примитивно методистичке капеле.

Главну поруку у Лофтусу дао је Тхомас Хумет Приорату Гуисбороугх у 13. веку, (фуснота 25), а од 17. (фн. 26) до 19. века овде су живели господари властелинства. Сир Роберт Дундас, који је знатно побољшао град, изградио је Лофтус Халл. (фуснота 27)

Палата је изграђена 1844. године и у италијанском је стилу.

Цист и костур пронађени су у тумулу на Ваплеи Моору (фуснота 28) Цоцкпит Хилл, дуги низ година засађен дрвећем, требало је да садржи остатке гробнице. (фуснота 29)

Росецрофт, сада фарма, помиње се у 12. веку (фуснота 30) и можда има неке везе са местом Росцхелторп из 11. века. (фуснота 31) Остала стара имена у жупи су Боитхорп, Бракинватх, Селандес, Мидилхеветх, Фулфредале, Вартхоуфлатес, Вартесецтефлатес, Црудесцрофт, Цросефлат, Блакестаиндале, Грундлоус, Гренхалс супер Рацлифес, Вестмиевра, Блабериморфурфлат, Свериморфлеверт, Хелбертхорфлер, (фуснота 32) (киии цент.) Тибтхорпе (фн. 33) (кви цент.) Аламцлосе, Латхефиелд, Сцавес, Цастле Цлифф, (фн. 34) и блиски назив Сцотгате (фон. 35) (квии цент.) Радцлиффе Цлосе, Маррс, Мицклехов и Лонгтаиллес се затварају (фн. 36) (квиии цент.).

Манорс

Постојале су две вилл оф ЛОФТУС (фуснота 37) 1086. године, свака састављена од 4 каруката земље. Пре освајања Сивард Еарл од Нортхумберланда држао је 4 царуката овде као „властелинство“, тада вредно 48 фунти, али у 1086 отпада. Властелинству су припадали соке 'Росцхелторп', Хиндервелл, Боулби, (фуснота 38) Еасингтон, Ливертон, Гуисбороугх, Роцкцлифф, Уплеатхам, Марске, Вест Леатхам, (фн. 39) Лазингби и Лацкерби, (фн. 40) у свих 46½ каруката у гелду, и сви, са изузетком Еасингтона, уништени су. (фуснота 41) Пре 1074. године све ове земље биле су додељене Хугх Еарлу од Цхестера, (фн. 42), а Лофтус је још увек плаћао казну за штићенике у замку Цхестер крајем 13. века, (фн. 43) иако су земље грофа Хугха давно прешле Перцисима који су касније били господари. (фуснота 44)

Од првог Петра де Бруса (фуснота 45) месне господе су се спустиле (фн. 46) до Фауцонбергова у Скелтону (фн. 47) и од њих до следећих господара Скелтона. (фуснота 48)

За подстанара Рицхарда Бардеа речено је у 13. веку да је био први господар (и северног и јужног Лофтуса) након освајања. (фуснота 49) Уз сагласност Рогера, његовог брата и наследника, он је субвенционисао Гуисбороугх Приори за услуге Роберта де Буттервицка за 3 царуката земље овде, (фн. 50), али је умро остављајући сина и наследника Геоффреиа, (фн 51 ) можда Геоффреи коме је Лофтус припадао 1179–80. (фуснона 52) Геоффреиа је наследио његов рођак и наследник (фн. 53) Виллиам де Сауцхаи, (фн. 54) који је 1201. године фармирао Лофтуса до Виллиама де Стутевилла (фн. 55) и прешао мора. Учествујући са краљевим непријатељима, изгубио је своју енглеску земљу, а 1205. године месни господар Петер де Брус платио је казну због сеизина Лофтуса. (фуснота 56) Господари Брус задржали су властелинство и део виле у својим рукама (фн. 57) све док трећи Петар де Брус очигледно није потчинио свог ујака Симона де Бруса, коме је у сваком случају доделио земљу, млин , и одело млина. (фуснота 58) После тога, Петар, који је умро 1272. године, (фуснота 59) оставио је те станове у Гуисбороугх Приори да пронађе капелана који ће се молити за његову душу и душе његових предака и наследника. (фуснота 60) Властелинство и млин су касније припадали Гуисбороугх Приориу до распада те куће. (фуснота 61)

Млин је припадао властелинству у време Вилијама де Сошаја (фуснота 62), али су и пре и после били у рукама подстанара. Каже се да га је у време Хенрика ИИ са 3 царуката земље држао један Тибауд који је оставио ћерке и сунаследнике Емму и Мауд. (фуснота 63) Године 1230–1 Рогер де Буттервицк, потомак Емме, и Рогер син Петра, (фн. 64) потомак Мауд, оспоравали су се у погледу ових станова. (фуснота 65) Затим је дошао Александар де Буттервицк који је оставио кћерке и наследнике, Мауд, удата за Петра, сина Хумпхреија де Лазингбија, и Цецили удата за Тхомаса де Ст.с. 5д. рента од млина. (фуснота 66) ​​Године 1278. Петар, син Хамфријев, доделио је главно писмо, блиско и млинарско, поред главног града, Гуисбороугх Приориу, (фн. 67), а Цецили и њен син Виллиам су одустали од њеног права. (фуснота 68) Фунта Ивана сина Роберта де Лазингбија у Јужном Лофтусу помиње се 1305. године (фуснота 69) Према молби из 1465. године 'властелинство Јужног Лофтуса' додијелио је 1327. године Виллиам де Емблетон (Елмедон ) Рицхарду де Тхорнтону и Денисе његовој супрузи и њиховом издању, а остатак није успио то питање Виллиаму, сину Рогера Террија у репном мужјаку, уз условљену реверзију према Виллиамовим насљедницима. (фуснота 70) Након неуспеха наследника Тхорнтонс-а и Террис-а, Тхомас де Емблетон је тврдио да је властелинство праунук даваоца. (фуснота 71) Није пронађена даља историја овог складишта.

Хумети су се можда држали под тим породицама. За првог Петра де Бруса се каже да је део виле доделио „прецима Вилијама Хумета и других станара“ (фуснона 72) који су овде 1272. године држали 4 каркуката (фуснота 73) Пре тога, међутим, Тхомас син Еуда де Хумета додијелио је Гуисбороугх Приориу главну стамбену кућу и млин поред врта са одијелом и базеном. (фуснота 74) Хумети су још увек држали станове у Јужном Лофтусу 1428. године (фуснона 75)

Чини се да је Круна задржала властелинство након предаје приората до 1602. године, када су млин, у близини који се звао Тибтхорпе, разноврсне поруке и 32 оксанга земље, у последње време припадао Гуисбороугх Приориу, додељени Рицхарду Бурреллу из Лондона и Виллиаму Аллену. (фуснота 76) Ови станови су касније познати као властелинство НОРТХ ЛОФТУС, (фуснота 77) Јужни Лофтус се везује за Хандалеа. Рицхард Буррелл продао је властелинство 1615. године Виллиаму Дуцку, (фуснота 78), једном од три повереника које су у ту сврху именовали пољопривредници из Нортх Лофтуса, којима су повереници пренијели свако своју земљу у пару, Пхилип Вхеатх, службеник, стекавши властелинство. (фуснота 79) Филип је умро око 1633. године и његов син Филип (фуснота 80) 1651. године пренео је властелинство Захарију Стјуарду, (фуснота 81) ДД, брату и наследнику Јована Стјуарда из овог места, (фуснота 82) у надокнада. (фуснота 83) Зацхарија до 1655–6 наслиједио је његов син Зацхари (фн. 84) (живио 1666), чија су се кћи и насљедница Мари (фн. 85) морале удати за Тхомаса Моора, јер се 1694. и 1695. Тхомас Мооре , Марија, његова супруга и Зацхари Стевард Мооре, склопили су насеље са гаранцијом против наследника Марије. (фуснота 86) Властелинство, које је у поседу Зацхарија Стеварда Моореа, брата Тхомаса Моора из Анграм Грангеа, (фн. 87), било је 1717. године уписано међу имања 'паписта' (фн. 88) Ловочувар је именован за „властелинство Северног и Јужног Лофтуса“ 1738. од Зацхари Хармаге Мооре (фуснота 89) „расипања сећања“. (фуснота 90) Он је продао Лофтус сер Роберту Дундасу, (фуснона 91) претку садашњег власника маркиза од Зетланда. (фуснота 92)

Бецквитх оф Хандале. Аргент а цхеверон гулес фретти или између главе три кошуте сравњене гуле и главни гулес са салтиром угравираном између две руже и исто толико деми флеурс де лис све или.

Приоритет часних сестара цистерцита у ХАНДАЛЕ (алиас Грендале, кии-кив цент. Гриндале, кви-квиии цент. Хандле, квиии цент.) Се каже да је 1133. (фуснота 93) основао Виллиам син Рицхарда де Перција из Дунслеиа, (фн. 94) млађи син главног закупца Домесдаиа. Приликом распуштања локација и припадајући прилози вредновани су на 40с. (фуснота 95) Властелинство је 1540. дато у закуп Ралпху Бецквитху, златару из Јорка, (фн. 96), а круну је 1543. круна продала реверзију места и млина поред женског манастира Амбросеу Бецквитху, (фн . 97) чија се породица овде настанила. Амбросе је умро заробљен због „властелинства или престонице“ 1575. године или пре тога, остављајући сина и наследника Леонарда (фуснота 98) који је умро 1624. године, а наследио га је Неварк, син његовог брата Рогера. (фуснота 99) Неварк је умро 1656. Његов син и наследник Леонард (фн. 100) су почетком 1660–1 населили властелинство и млин као властелинство „Соутх Лофтус“. (фн. 101) Леонардови синови Рогер и Виллиам (фн. 102) умрли су без деце, али је Рогер, син његовог сина Неварка, живео у опатији Хандале 1741. године, (фуснона 103) и поставио ловочувара за своја „имања“ у опатији Хандале и Ваплеи 1748. (фн. 104) Рогер, који је очигледно умро без деце (фн. 105) 1758. године, (фн. 106) продао га је господину Сандерсону из Стаитхеса, његову ћерку и наследника оженио Тхомасом Рицхардсоном, од кога је приоритет купио је Тхомас Степхенсон, власник 1808. (фн. 107) Дворац су пренијели Јохн Буцктон и Анн са супругом 1819. Тхомасу Јацксону, (фн. 108), а 1846. је био власништво Јохна Белл -а. (фуснота 109) Од тада је следило силазак Тхирска (к.в.).

Вилл оф ВАПЛЕИ (Валпло, Валепол, Вапелхоу, Валплве, киии цент. Валплове, киии – кви цент. Ваплеи, Вхаплове, кви цент. Ваиплаи, квии цент. Вауплеи, Воаплеи, квии цент.) Прешао је с Лофтусом од Виллиама де Сауцхаиа до првог Петра де Брус, који га је дао монахињама Хандале. (фуснота 110) Након распуштања у марту 1544–5, властелинство је додељено надбискупу Јорка (фн. 111) и од тада се спустило са властелинством Марске (фн. 112) (к.в.).

Црква

Црква у СТ. ЛЕОНАРД обновљена је 1811. године, а некадашњу зграду је Гравес описао око 1808. године као 'средње и скромно здање' у запуштеном стању. (фуснота 113) Орд из 1846. године описује цркву као „једноставно, али пространо здање, које је углавном саградио Бономи, чијем архитектонском генију не даје велики сјај“. (фн. 114) Са изузетком западног торња, који је подигнут 1811. године, црква је скоро у потпуности поново обновљена 1901. године, преостали су само делови старог западног и јужног зида, а сада се састоји од припрате од 33 стопе 6 инча по 24 стопе, северна комора за орхидеје и оргуље, наос 60 стопа на 24 стопе, северни пролаз широк 10 стопа и западна кула квадратних 9 стопа, сва ова мерења су унутрашња. Не постоји структурна подјела између олтара и наоса, јер су оба под једним непрекидним стрешним кровом од црвених плочица. Нова зграда је у готичком стилу са великим шиљатим прозором од пет светала и окомитим украсима на источном крају и аркадом од четири шиљаста лука до пролаза. На сјеверној страни налази се чистина, а пролаз има оловни кров са равним нагибом. Зграда није од архитектонског интереса. Торањ завршава оплемењеним парапетом и има бројчаник на сату са сјеверне и западне стране према граду.

Фонт и опрема су сви модерни, а оргуље датирају из 1902. Постоје два звона, једно из 1811. године, а друго савремено преправљено старо звоно са натписом готским словима 'Аве Мариа гратиа.'

Плоча се састоји од сребрне шоље без ознака и сасвим обичног дизајна, и патене са четири ознаке које су веома истрошене (датумско писмо је вероватно оно из 1713. године), са натписом „Дар свештеника“ д . Х. С. Хилдиард М.А. Ректор жупе, Лофтхоусе, А.Д. 1859. ' Ту су и коситрена заставица и тањир. (фуснота 115)

Регистри почињу 1697.

Адвовсон

Постојала је црква без свештеника (фн. 116) 1086. (фн. 117) Виллиам де Сауцхаи дао је цркву Гуисбороугх Приориу, (фн. 118), а од распуштања адвокат је задржан од стране Круне. (фуснота 119) Живи је парохија.

Добротворне организације

Године 1735. Тхомас Воодилл је својом вољом осмислио земљу у Угтхорпеу, која садржи око 5 јутара земље, за сиромашне у овој жупи и Угтхорпеу. Износ од 2 фунте, који је део кирије, дели се заједно са закупнином од 12с. плаћен у добротворне сврхе Ралпха Робинсона, међу сиромашнима, у износу од 2с. сваком примаоцу. 1864. Тхомас Еарл из Зетланда дао је 1.666 фунти 13с. 4д. Цонсоле, дивиденде ће се примењивати за дневну и недељну школу.

Веслијанска капела и гробље пренети су актима из 1814. и 1841. године, а школска зграда је стечена актом 1836. године.

Капела позната под именом Ебенезер капела, састављена делима од 7. јуна и 19. октобра 1828. године, по налогу комесара за добротворне сврхе од 23. јула 1907. овлашћена је за продају, а приход је употребљен за покривање трошкова сада подигнуте саборне капеле. на локацији у Вест Роаду, која је пренета уз трустове одобрене од повереника добротворних организација.


Уклете куће и мистериозне капије: Ирска и скривена историја

The term “historical revisionism” or “secret history” is perhaps the most suitable category to describe a lavishly produced book about an historic mansion tucked away on the tip of the Hook peninsula in southwest Wexford. Loftus, The Hall of Dreams (Maison Noir Press, €125) by Helena B Scott adopts a new perspective and beguiling approach to the history of the house, said to be one of the most haunted in Ireland and known for its psychic disturbances.

Based on a Gothic story supported by historical facts, Scott’s text marries appealingly with Steve Meyler’s striking photographs of Loftus, its demesne and surroundings to create a substantial landscape-style book printed on silk paper. A mysterious and alluring landscape, the peninsula has attracted invaders from monks to Vikings and from Normans to Knights Templar. Previously known as Redmond Hall, its name was changed to Loftus Hall in 1666 following the Cromwellian conquest. Down the years it has masqueraded under many guises and in the 20th century became a convent and later hotel.

Through the use of tarot cards, each representing a specific subject, the author attempts to solve a mystery from the past – a paranormal experience which disturbed her in the hall and which she likens to a crime scene investigation. Containing a wealth of detail, this is not a crime novel nor a traditional textbook, and although some sections read like fiction, no parts are made up. The intriguing story, which embraces ley lines, geomancy and freemasonry, has many surprises and makes history come alive in a distinctive way. The book is best perused during the long winter nights curled up by the fireside when the reader should expect the unexpected.

A completely different approach to the built heritage is taken by Kimmitt Dean, who for 50 years has been gathering information about Ireland’s gate lodges. His third volume in the series, The Gate Lodges of Munster: a gazetteer, (Wordwell, €30) represents an exhaustive study of the history and architecture of 2,775 of these quirky buildings divided by county. The gate lodge was the prelude to the big house, a symbol of the power, status and wealth of the owner to impress passersby and neighbours.

Повезан

Half of the lodges have been demolished, deserted or boarded up, sad reminders of halcyon days but a considerable number of fanciful and ostentatious styles survive. Many are characterful, such as Fota at Carrigtohill in Cork which is lovingly maintained, as well as the exquisite lodge at Muckross in Killarney. The decoratively thatched roof of Deenagh Lodge, also in Killarney, is now frequented by tourists in its new role as a tearoom. One of the most extravagant is Dromana at Villierstown in Co Waterford where the gate lodge, built in the Hindu-Gothic style, is better known than the mansion and comes with copper onion domes modelled on the Royal Pavilion in Brighton.

Dip into this book and you will go on dipping. Written in a brisk staccato style, it features the expressive lingua franca of architecture. You will learn about decorative fascias and entablatured breakfronts, carved bargeboards, ornamental quatrefoil toes, mouth-organ fanlights and a raft of plinths, friezes and cornices. The author has been on his perambulations again and the final volume of his life-long immersion into this huge enterprise will feature Connacht in 2019.

One of Ireland’s best-known castles at Kilkenny, occupying a commanding position over the river Nore, has been home to the powerful Butler family for more than six centuries and is a place where history lies deep. The Chief Butlers of Ireland and the House of Ormond (Irish Academic Press, €50) edited by John Kirwan, is an illustrated genealogical guide with a comprehensive record of the lineage of the Chief Butlers, dukes, marquesses and earls of Ormond and their families.

An illuminating 40-page essay by archaeologist Ben Murtagh outlines the complex history, architecture and archaeology of the castle with details on alterations, renovations and remodelling. Since 1969, it has been in State care and is now a major visitor attraction.

Antiquities of Rural Ireland (Wordwell, €25) by Muiris Ó Súilleabháin, Liam Downey and Dara Downey, sheds light on Ireland’s agricultural and rural past focusing on monuments sometimes overlooked. Divided into seven sections, the book ranges from farming and food-processing, settlement and historical routes, to turf-harvesting, salt-making and kelp-production.

Coastal features explored take in a selection of “old reliables” including Martello towers, coastguard stations, lighthouses and promontory forts. The final section looks at ritual and ceremony covering rock art, wedge tombs, ogham stones, holy wells and the absorbing story of cillíní, children’s burial grounds which occur in a diverse range of landscape settings. Illustrated throughout with maps, aerial photographs, colour images and sketches, this is an instructive handbook to help identify fixtures in the landscape.

Paul Clements is a contributor to the newly published Fodor’s Essential Ireland, 2019. His email address is: [email protected]

Subscriber Only

An index of selected articles available exclusively to our readers with an Irish Times digital subscription


Loftus History

NOTE: Loftus Parish in the 19th century and up to World War II comprised the township of Loftus plus the hamlets of Waupley and Streethouses.

When you set about getting to know Loftus, the first thing to get straight is its name. The Parish registers date from 1697 but the name on their covers read LOFTHOUSE – the spelling as the names of two other Yorkshire villages – both in the west of the county. Loftus in Cleveland kept that early spelling until c1890 so that it is written as Lofthouse on all census returns currently available to researchers. So if an ancestor of yours is recorded as being born at Lofthouse, Yorkshire, it may NOT mean your having to seek out parish registers covering Lofthouse in Nidderdale, or Lofthouse near Leeds – what you want could well be Lofthouse in Cleveland and therefore at Teesside Archives.

Loftus was a pre-conquest settlement, held by Siward, Earl of Northumberland. By the time the Domesday Book was compiled, however, the land around it had suffered a great deal from King William I's efforts to subdue his rebellious northern subjects. Much of it was recorded as 'lying waste'. The Percy family held the land for several generations, and Guisborough Priory owned more than 700 acres of it in the late 13th century.

The Parish Church of St Leonard (rebuilt 1811 and again in 1901), is believed to have dated from the 13th century, although it was almost certainly built on the site of an earlier Saxon Church, as a record of its clergy dates back to 1294.

Two miles to the south of Loftus lies the site of Handale Abbey – home of a religious community founded in 1133, though the ruins of it had all but disappeared at the beginning of the 19th century. From the dim and distant past of this area, a legend has survived (being more durable than bricks and mortar!). Most people will have heard of Wearside's 'Lambton Worm'. Loftus too, was plagued by a fearsome serpent which ate cattle (and fair maidens, of course) until one, Scaw, put an end to it with his trusty sword.

It's a pity that no local musician set the tale to music, as they did at Lambton, then perhaps the name of Loftus in Cleveland would be more widely known. (“Oxford Dictionary of Place Names” mentions Lofthouse in Nidderdale, Lofthouse near Leeds, but its compilers seem to have been unaware that we have a Lofthouse/Loftus in Cleveland).

Such reference books may overlook Loftus in our own times, but it was an important place in 18th and 19th century Cleveland. Unlike Skelton, Brotton and Marske, which were mainly agricultural communities until ironmaking started. Loftus had an 18th century industry – Alum mining. At the beginning of the 19th century, it ranked as a 'Market Town'. Alum miners mostly lived at Streethouses, coming into 'the township for the Thursday market.

Loftus has another distinction that dates back to 1801. Family historians are sometimes heard to lament the fact that England's earliest censuses – 1801, 1811, 1821 1831 include only numbers: no names. All we know about most East Cleveland parishes in 1801 is the number of households, and the number of men and women each contained. Loftus, however can boast something very like a complete census that was taken in 1801.

At that time, it was feared that French troops might attempt to invade the North East coast. Parish Constables in the danger area were required to supply certain information about farm stock, stores of bay and corn, numbers of inhabitants willing to help with defence arrangements, and number who would help if an area had to be evacuated.

Some parish Constables filled in the required returns with mere numbers others listed names of those willing to help. But William Dobson, Parish Constable of Lofthouse, did the job with commendable thoroughness. He wrote down the name of every householder, men as well as women, giving occupations, number of people in each household and the capacity in which each able bodied male was prepared to serve, should the need arise.

For example, we know that one, Joseph Toas, had three people in his household who would need help if evacuation became necessary that he earned his living as a labourer and that he was prepared to undertake the driving of farm stock to a place of safety. William Dobson actually went one better than the census takers later in the century. He recorded Thomas Atkinson, Sailor, absent at sea, and Kenneth McClean, away in prision. No need for researchers to scour the returns for 'strays' in this mini-census.
(You'll find it all in Appendix 3 of “Escape the Monster's Clutches” compiled by M Y Ashcroft. There's a copy in Teesside Archives and the Society also holds a copy) (Library is now at Teesside Archives. Ed)

One name is missing from William Dobson's list. Zachery Moore had been Lord of the Manor at Loftus until a few years before this time, but he was such a reckless spender that he had to sell out to the Dundas family who owned most of Loftus in the 19th century. John Walker Ord in “History of Cleveland” (1846) pays tribute to Sir Robert Dundas who died in 1844 having done a great deal to improve farming standards in the area and improving the quality of life for his tenants. He also built Loftus Hall.

In the 1850's, Loftus seems to have declined somewhat in importance. Whellan's “Topography of the North Riding” (1859) ranks it as a 'village' because its market had ceased to be held, except for the sale of meat. Oddly enough, it was 1857 that Loftus achieved another distinction – it was the first parish in what is now Langbaurgh Borough (Now Redcar & Cleveland – Ed) to open a cemetery. The first grave to be dug there received what the sea had left of a poor chap called William Raine who drowned when the 'Amelia' was wrecked off Staithes. He was washed ashore eight months later.

Then in 1865, Loftus iron mine was opened and the 'village' expanded like a balloon. It acquired a railway link with the rest of the area, and a Town Hall (1879) became the administrative centre for the new Urban District created in 1894. It even had a local newspaper of its own. “The Lofthouse Advertiser” commencing in 1876. Published by Joseph Cooke, who also ran a printer's business, it lasted into the 20th century.

Mining came to an end at Loftus in 1958 and Loftus U.D.C. was aborted by Langbaurgh Borough Council in 1974. (Teesside in 1968, Cleveland then Redcar & Cleveland – Ed.) Loftus has gone back to its village status now but it is a village that has every right to be proud of its history.

Parish registers for Loftus 1697 – 1909 are all at Cleveland County Archives, but some later ones have not yet been deposited. There are also some 18th and 19th century 'terriers' and an apprentice record 1809 – 1827 which could yield useful names. There are also non-conformist records for the area – Loftus and Staithes Methodist Circuit 1853-1966.

Census returns for the parish can be studied both at the archives and Redcar Reference Library. The F.H.S./ 1851 index volume 7 gives all Loftus inhabitants in that year. In its local Collection, Redcar Library has several booklets that will extend your knowledge. “The History of the Church of St. Leonard” by J.R.V Carter (1975) is one “A brief History of Loftus” by former Loftus Librarian Michael Oliver, published in 1984 is another. There are a couple of articles about Loftus Sword Dance team founded 1890, and if you fancy a look at copies of “The Loftus Advertiser” keeping the town ahead with the news between1879-1916, you will find issues for those years on microfilm at Redcar Library.

Lastly Loftus, like Marske, has a museum. Their old iron mine had been turned into “The Tom Leonard Mining Museum” open from April to October, photographs, mining tools and equipment can be seen there. Altogether, there's plenty to help you get to know Lofthouse / Loftus.


by the Late Mary Williams (Originally included in Journal of April 1992)

This version taken from CFH Journal October 2005.

Having many ancestors from Brotton and Loftus I have a keen interest in the area, I have transcribed the 1834 Pigots Directory for Skelton which covers Loftus, Brotton and Staithes in the main.


Transcript follows, I hope it is some use to you

Nivard Ovington in Cornwall (UK)

G.g.g.grandson of Ralph OVINGTON born 1775 Loftus, parents William and Mary living at the Warren and g.g.grandson of Thomas OVINGTON b.1818 and Jane Isabella WEBSTER b.1820 both of Loftus.


From Pigot & Co, National Commercial Directory of Yorkshire 1834

SKELTON, KIRK-LEATHAM, LOFTHOUSE, STAITHES AND NEIGHBOURHOODS.

SKELTON is a village and township, in the parish of its name, in the eastern division of the wapentake of Langbaurgh, North Riding, three miles and a half N. E. from Guisborough. It was formerly celebrated for its castle, which was erected by Robert de Brus, a Norman Baron, who came over with the Conqueror. There are now but few remains of the ancient building existing,
the whole having been modernised in 1794. It was once the seat of John Hall Stephenson, Esq. known in the literary world as the author of "Crazy Tales," it is now the residence of John Wharton, esq. The church, which is dedicated to All Saints, was rebuilt in 1775. The living is a perpetual curacy, in the gift of the Archbishop of York : the present incumbent is the Rev. William Close. The parish contained, in 1831, 1,241 inhabitant, and the township 781 of that number.

KIRK-LEATHAM is a village and township, in the parish of its name, in the same division and liberty as Skipton, about four miles and a half N.N.W. from Guisborough situate near the mouth of the Tees, and is chiefly celebrated for its hospital, founded and endowed by Sir William Turner, for the maintenance of forty poor persons, viz. ten men and ten. women, and an
equal number of boys and girls. There are a chaplain, a master, a mistress, a surgeon, and a nurse, who have salaries and apartments in the hospital the annual income of which amounts lo about £1,600.An elegant chapel adorns the centre of the building, and over the altar is a
splendid painting on glass. By means of a bequest made by Sir William Turner, a building for a free grammar school was erected in 1709, by the
nephew of the donor. There are, however, no scholars at present on the foundation,the premises being occupied by poor families rent-free. The church is a handsome structure, dedicated to St. Cuthbert the living is a discharged vicarage, in the gift of Henry Vansittart, esq. The parish contained, at the
last census, 1,074 inhabitants, and the township 663 of that number.

LOFTHOUSE is a village, in the parish of its name, (having no dependent township), in the same division, and liberty as Skelton, pleasantly situate about five miles E.N.E. from that town and 9 from Guisborough. The vicinity abounds with stone and alum rocks, the latter being worked to a considerable extent by Sir Robert Dundas, under the able management of Mr. William Hunton, and afford constant employment to nearly one hundred persons, thereby contributing largely towards the support of the village. The church is dedicated to St. Leonard the living is a rectory, in the gift of the crown, and incumbency of the Rev. Sir William Mursay, bart. Here are two Sunday schools, zealously superintended by the Rev. James Bruce, minister of the chapel for independents here. A customary market is held on Thursday, but it is by no means considerable. The parish contained, in 1821, 1,178 inhabitants,and, in 1831, 1,038.

STAITHES is a hamlet, in the parish of Hinderwell, in the same division and liberty as Skipton, 12 miles N.E. from Guisborough, and 11 N. W, from Whitby, situate on the coast of the North Sea, immediately under Cow-bar Nab, Fish curing is the principal occupation of the inhabitants, who are said to vie with Yarmouth in their method of preserving the herring. О томе
one mile hence are the extensive Boulby Alum Works, belonging to Messrs. Baker and Jackson, superintended by Mr. George Westgarth : these works employ many of the industrious poor. Population returned with the parish, which contained, in 1831, 1,881 inhabitants, 1,698 of whom were returned for the township of HINDERWELL, and 183 for that of ROXBY.

POST, SKELTON.-Letters arrive from and are despatched to GUISBOROUGH, daily,


Many Thanks to Nivard Ovington for transcribing the above and allowing us to use it on the site.

NOBILITY, GENTRY, AND CLERGY.
Bruce Rev. James, Lofthouse
Close Rev. William, Skelton
Dundas Right Hon.,Lord, Marsk
Dundas the Hon. Thomas, M.P. Up-Leatham
Harrison Rev. Joseph, Marsk
Hixon Mr. John Ellerby (attorney) Skelton
Hutchinson Mr. Thomas, Brotton
Lacy Jonathan, esq. Up-Leatham
Shaw Rev. Edward, Kirk-Leatham
Smith Rev. William, Hinderwell
Todd Colonel -, Lofthouse
Vansittart Henry,esq. Kirk-Leatham
Wharton John, esq. Skelton castle
Wilkinson Rev. Jos. Up-Leatham

ACADEMIES & SCHOOLS.
Adamson Catherine (brdng) Skelton
Adamson James, Skelton
Bailey Elizabeth, Kirk-Leatham
Binks Edmond, Kirk-Leatham
Cook Jane, Brotton
Creason William, Marsk
Metcalf Dorothy, Lofthouse
Mills Smith, Brotton
Rogers John, Marsk
Rogers Mary, Marsk
Sharp John, Skelton
Ward John, Lofthouse
Watson George, Lofthouse

ALUM WORKS.
Hunton Wm, manager, Lofthouse
Westgarth Geo. manager, Boulby

BAKERS.
Bonnett John, Staithes
Dowson Thomas, Staithes
Hasewell John, Lofthouse
Scott William, Staithes
Taylor Elizabeth, Staithes

BLACKSMITHS.
Bradley Thomas, Yearby
Carter Thomas, Skelton
Bryon Luke, Up-Leatham
Bryon Newrick, Marsk
Kilburn William, Skelton
Parvin John, Marsk
Robinson Isaac, Lofthouse
Robinson Robert, Skelton
Sanders John, Staithes
Savers Anthony, Lofthouse
Smallwood William, Staithes
Walker William, Lofthouse
Young William, Skelton

BOOT & SHOE MAKERS.
Adamson Leonard, Staithes
Bell Robert, Skelton
Brown Mark, Staithes
Brown William, Lofthouse
Bunting Thomas, Skelton
Hatherton John, Skelton
Hebron John, Lofthouse
Jackson William, Staithes
Johnson John, Skelton
Johnson Thomas, Yearby
Lewis John, Skelton
Low Thomas, Skelton
Pindar Jonathan (& clog) Staithes
Seamer John, Staithes
Simpson George, Brotton
Spinks James, Staithes
Thompson Thomas, Brotton
Wilkinson William, Up-Leatham
Wilson Thomas, Marsk

BUTCHERS.
Gibson William, Staithes
Mann Christopher, Staithes
Mann William, Lofthouse
Parks Thomas, Staithes
Stevenson John, Marsk
Ventriss William, Up-Leatham
Walker Thomas, Lofthouse
Walker Thomas, Staithes
Wilkinson William, Skelton
Williamson William & Son, Skelton

GROCERS & DRAPERS.
(See also Shopkeepers, &c.)
Adamson Robert, Lofthouse
Brown William, Lofthouse
Dixon William (& druggist) Skelton
Hutton Richard, Staithes
Longstaff George, Lofthouse
Macnaughten Duncan, Skelton
Macnaughten George, Lofthouse
Moore Ann & Son, Staithes
Moore Thomas, Lofthouse
Patten William, Lofthouse
Shemelds Thomas & Son, Skelton

HERRING CURERS.
Lavrick George, Staithes
Skelton Thomas, Hinderwell
Smallwood William, Hinderwell
Trettles Matthew, Staithes

JOINERS, CABINET MAKERS AND CARTWRIGHTS

Burton William, Staithes Carrick Mark, Skelton Chapman John,

Hinderwell Stonehouse Roger,

Lofthouse MILLERS. Bell James,

Lofthouse Moon Isaac & George,

Staithes Wilson John, Lofthouse

Breckon Elizabeth, Staithes

Gowland William, Skelton Robson Thomas, Brotton

SHOPKEEPERS & DEALRS IN GROCERIES & SUNDRIES.

Beadnall Thomas, Lofthouse

Coates Richard (and bacon dealer) Staithes

Robinson Benjamin, Skelton

Trettles Thomas (aud fish dealer) Staithes

Wilkinson Elizabeth, Skelton

Wilson Christopher, Skelton

Sanders Thomas, Up- Leatham

Bailey Charles, Kirk-Leatham

Shemelds Thomas & Son, Skelton

Brown Mark, Staithes Miscellaneous.

Bradley Robert, bricklayer, Yearby

Brown Addison, ship owner, &c. Staithes

Brown Ths.ship owner & master.Staithes

Dawson Thomas, linen, weaver, Skelton

Gibson William, retailer of beer. Staithes

Laverick Thomas, saddler, Staithes

Overend Thomas, slater, Lofthouse

Toase Thos. brazier & tinman, Lofthouse

Wilson Christr. retailer of beer, Skelton

George Hogarth, from .Marsk, every Tues. and Sat.-and Ths. Johnson, from Staithes,Wed.& Fri.

To STOCKTON, Jonathan Wilkinson, from Lofthouse,every Tues.-and Robt. Robinson, from Skelton, Wed. and Sat. To WHITBY, William Mann & Jonathan Wilkinson, from Lofthouse, every Fri- day, and Thomas Johnson, Thursdays.


Loftus: The Hall of Dreams - History

The Loftus hall which stands today on a baron edge of the Hook peninsula in County Wexford was built over the remains of Redmond Hall in 1870. Redmond Hall had been the residence of the Redmond family since around 1350.

On the 20 July 1642, during the Irish Confederate Wars, Redmond Hall was attacked by English Soldiers. The Soldiers took a ship from Duncannon Fort with around ninety men and two small canons. Alexander Redmond, who at the time was sixty eight years old, barricaded the Hall and prepared to defend it. At his side were his two sons Robert and Michael, some of their tenants, two men at arms and a tailor who happened to be working in The Hall at the time, a total of ten men. The English discovered that their small canons made little impression on the front door of The Hall, and to add to their troubles around half the English soldiers abandoned their captain to pillage the countryside. During the fight a heavy sea mist descended on the Hook Peninsula and the English forces were unaware that an Irish Confederate force in the area, coming to the aid of the Redmonds, had marched up behind them. Around thirty English soldiers escaped to their boat, many were killed including the English captain, with the remainder taken as prisoners. The next day several of the English prisoners felt the hangman’s noose tighten around their necks. On the 20th August a further eleven of the prisoners were hanged at New Ross.

Alexander Redmond was attacked several more times, but received favourable terms from Cromwell. When he died around 1651, his family, however, were evicted.


Where ‘the devil played cards’: Ireland’s ‘most haunted house’ on the market for €2.65m

T he mansion on the Hook Peninsula in Fethard-on-Sea, Co Wexford, was bought by local brothers Aidan and Shane Quigley in 2011 and subsequently opened to the public for the first time in 20 years in 2012.

Its foreboding presence and reputation as the most haunted house in Ireland has led to it becoming a tourist attraction and film location. The 2018 Gothic horror movie The Lodgers was filmed there in 2016.

According to legend, the devil himself is among those said to have visited Loftus Hall, arriving one stormy night in 1775 and befriending the young Anne Loftus.

Invited to play cards with Anne and the rest of the Loftus family, the devil’s identity was uncovered when his cloven foot was seen beneath his clothes.

He is said to have disappeared through the roof of the building, and a large hole remains today.

Although the building underwent an exorcism some years later, the legend persists.

Loftus Hall has established itself as a popular attraction, with tours operating throughout the year and peaking at Halloween.

It is being sold by Keane Auctioneers whose “ghostwriter” describes it as possessing “some of the most beautiful architectural design that can be found in any property of its kind” and “absolutely oozing with potential for possibly a boutique spa, country guest-house or many other commercial applications”.

Aside from its ghostly reputation, its other claim to fame is the ornate staircase in the main hall which was just one of three with the same design in the world. The other was the grand staircase on the Titanic, while there’s a similar one at the Vatican.

“This could be the retreat of dreams, for the house offers unrivalled views all over the Hook Peninsula, St George’s Channel and Dunmore East,” the auctioneers said. It is situated on 63 acres overlooking the sea in what the auctioneer describes as a “one-off, unique setting”.

“It is steeped in history, originally built by the Norman knight Raymond Les Gros (later known as Redmond) and portrays some of the most beautiful architectural design that can be found in any property of its kind.

“From the magnificent entrance/driveway, which leads to the front door, its truly captivating gardens, stone buildings, excellent car-parking, private beach and top quality multi-purpose lands – the house sits on overlooking all of these and takes in unrivalled views.”

Described as having the “potential to make one of the most stately homes in the country” it has 22 bedrooms on three floors, 14 bathrooms, reception and function areas.

“While in need of some extensive refurbishment, it maintains some of its “unique feature including the remarkable hand-carved staircase, magnificent fireplaces, unique architectural features (all with their own legendary stories and tales), to name but a few. “


The Legend of Loftus Hall

'THE Legend of Loftus Hall' dates from 1766, when the house was occupied by the Tottenham family.

L ord Tottenham had married Anne Loftus some years earlier and the couple had two daughters - one called Elizabeth, and other also called Anne - but his wife became ill and died while those girls were still very young, and Tottenham took another wife to assist in the bringing up of his daughters.

At the time, many ships landed on the shores of the peninsula and it was customary for their occupants to take shelter from storms at the great Hall. It was during one such storm, after Tottenham's daugthers had grown into young women, that a ship pulled up unexpectedly at nearby Slade Harbour, and a stranger made his way to Loftus Hall, where he too was taken in. This time though, the storm continued for days and even weeks, and so the stranger continued to reside at the big house.

Lady Anne Tottenham found herself becoming close to the visitor during all this time, and they would spend many hours sitting and talking to each other in The Tapestry Room, before spending the nights playing cards with other members of the family and occasional visitors.

During one of these games, Lady Anne dropped a card, and leaned down to pick it up. She saw a cloven hoof, and began to scream. The stranger had been exposed as The Devil - he immediately disappeared through the roof in a ball of fire, leaving the family shocked in The Card Room, and Lady Anne in a trauma from which she would never recover.

It is said that the family grew embarrassed by her state, and locked her away in the same Tapestry Room where she had spent so much time with the stranger. There she remained until her death in 1775 - and it is from there that her ghost is reputed to have haunted the house and surrounds ever since.

Meanwhile, poltergeist-like activity was blamed on the spirit of the devil for the many years that followed. While an exorcism was carried out many years later by the local Fr Thomas Broaders, it is said it wasn't 100 per cent effective. and that the house is still haunted to this very day.


Next owner of Loftus Hall

Aidan says he doesn't think there's any doubt that the next owner of the house will have a strong interest in the paranormal and in the house's history.

He said: "It's not something you're going to buy and accidentally discover, because it is world-renowned."

According to Aidan, Loftus Hall has a "funny way of picking its own owners".

He observed: "I think the next chapter of Loftus Hall will be an exciting one.

"I would love that the public will always have access to Loftus Hall - I wouldn't like to see it being returned to a private residence."

Aidan, for his part, says he has no regrets about the purchase of the house - saying it has been a very rewarding nine years.